Spotkania autorskie – oferta dla szk├│┼é

SPOTKANIE AUTORSKIE

z Barbar─ů Szel─ůgowsk─ů autork─ů
i Monik─ů J─Ödrychowsk─ů ilustratork─ů

Stonoga_zwineta_200x150
  1. ÔÇ×Od pomys┼éu do drukuÔÇŁ temat spotkania dla zer├│wek i I klas

    W trakcie spotkania, dzieci b─Öd─ů mia┼éy nie tylko okazj─Ö pozna─ç osobi┼Ťcie autork─Ö i ilustratork─Ö ksi─ů┼╝eczek dla dzieci, ale r├│wnie┼╝ dowiedzie─ç si─Ö, na czym polega ich praca. Jednocze┼Ťnie zapoznaj─ů si─Ö – w jasny i prosty spos├│b – z procesem powstawania ksi─ů┼╝ki i jej budow─ů – od pomys┼éu, poprzez druk do sprzeda┼╝y w ksi─Ögarni. Przez ca┼éy czas uczniom b─Ödzie towarzyszy─ç trzymetrowa, kolorowa i bardzo weso┼éa stonoga Jadzia. W trakcie spotkania autorka zapozna dzieci ze swoimi utworami, poprzez czytanie opowiada┼ä i wierszyk├│w – a w celu w┼é─ůczenia dzieci do udzia┼éu – do odgadywania zagadek i wsp├│lnych (autorskich) zabaw. Opr├│cz tego dzieci dowiedz─ů si─Ö bezpo┼Ťrednio od ilustratorki, jak powstaj─ů obrazki do ksi─ů┼╝eczki, sk─ůd czerpie pomys┼éy i czego potrzebuje do ich tworzenia.

  2. ÔÇ×Tajniki powstawania ksi─ů┼╝kiÔÇŁ temat spotkania dla II klas

    W trakcie spotkania trwaj─ůcego godzin─Ö lekcyjn─ů, uczniowie b─Öd─ů mieli okazj─Ö pozna─ç osobi┼Ťcie autork─Ö i ilustratork─Ö ksi─ů┼╝eczek dla dzieci, a tak┼╝e dowiedzie─ç si─Ö, na czym polega ich praca.
    Zapoznaj─ů si─Ö z r├│┼╝nymi formami literackimi stosowanymi przez autork─Ö – wezm─ů udzia┼é w zagad-kowym quizie, w czasie kt├│rego rozwi─ů┼╝─ů na tablicy 18-literowe has┼éo.
    Obejrz─ů 15-minutowy (autorski) film, dzi─Öki kt├│remu zapoznaj─ů si─Ö r├│wnie┼╝ z procesem powstawania ilustracji ÔÇô od pomys┼éu, poprzez szkic i poszczeg├│lne etapy obr├│bki komputerowej – do druku.
    S┼éuchaj─ůc kr├│tkiego opowiadania uczniowie b─Öd─ů mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç utrwalenia sobie w┼éa┼Ťciwych zachowa┼ä odno┼Ťnie szanowania ksi─ů┼╝ek.
    Pod koniec lekcji ch─Ötne dzieci przeczytaj─ů w podziale na zwrotki wybrany wiersz z naszej ksi─ů┼╝ki.

  3. ÔÇ×Figle s┼éowne i takie tamÔÇŽÔÇŁ temat spotkania dla III klas

    Poprzez odpowiedni dob├│r utwor├│w (wierszy, zagadek i kr├│tkich opowiada┼ä) chcemy zach─Öci─ç dzieci do czytania, jako narz─Ödzia rozwijaj─ůcego umiej─Ötno┼Ťci poznawcze.
    Na podstawie ilustracji do ksi─ů┼╝ki zosta┼é stworzony pi─Ötnastominutowy film, przedstawiaj─ůcy r├│┼╝ne techniki tworzenia ilustracji, a tak┼╝e prezentuj─ůcy mo┼╝liwo┼Ťci program├│w graficznych przy tworzeniu rysunk├│w.
    Chc─ůc bezpo┼Ťrednio zaanga┼╝owa─ç uczni├│w w spotkanie, proponujemy dzieciom udzia┼é w zagadkowym quizie, w czasie kt├│rego rozwi─ů┼╝─ů na tablicy 18-literowe has┼éo.

  4. ÔÇ×S┼éowne potyczkiÔÇŁ temat spotkania dla klas IV – VI

    Naszym celem jest nie tylko zach─Öcanie do czytania, ale tak┼╝e ukazanie z┼éo┼╝ono┼Ťci i pi─Ökna naszego j─Özyka, poprzez odpowiedni dob├│r utwor├│w (wierszy, zagadek czy kr├│tkich opowiada┼ä). Chc─ůc bezpo┼Ťrednio zaanga┼╝owa─ç uczni├│w w spotkanie, proponujemy udzia┼é w kilku quizach.
    Na podstawie ilustracji do ksi─ů┼╝ki zosta┼é nagrany dwudziestominutowy film, przedstawiaj─ůcy r├│┼╝ne techniki tworzenia ilustracji, a tak┼╝e prezentuj─ůcy mo┼╝liwo┼Ťci program├│w graficznych przy tworzeniu rysunk├│w.

    Pod koniec zaj─Ö─ç ch─Ötnie odpowiemy na pytania uczni├│w zwi─ůzane z nasz─ů prac─ů.

    Z naszego do┼Ťwiadczenia wynika, ┼╝e najlepiej przeprowadza─ç spotkania w takich samych lub podobnych grupach wiekowych; do 60 os├│b (dwie lub trzy klasy). Mo┼╝emy przeprowadzi─ç kolejno kilka spotka┼ä jednego dnia.

Po spotkaniu b─Ödzie mo┼╝liwo┼Ť─ç zakupu naszych ksi─ů┼╝ek.

W sprawie organizacji spotkań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

spotkania autorskie Barbara Szel─ůgowska Monika J─Ödrychowska